Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@14:56:34 GMT

پایان فیلمبرداری سینمایی"تک تیرانداز"

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۴۳۳۹۱

«تک‌تیرانداز» برشی کوتاه از حضور حماسی بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. ناطقان: علی غفاری کارگردان سینما درباره روند تولید فیلم سینمایی «تک تیرانداز» گفت: فیلمبرداری فیلم «تک تیرانداز» به پایان رسیده است و همزمان انجام مراحل فنی به سرعت و به صورت فشرده پیگیری می‌شود.

وی افزود: اولین نمایش این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیلم سینمایی «تک‌تیرانداز» کاری از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی «روایت فتح» است. در این اثر کامبیز دیرباز نقش شهید عبدالرسول زرین بزرگ‌ترین تک‌تیرانداز جنگ‌های معاصر را ایفا می‌کند. همچنین امیررضا دلاوری، علیرضا کمالی و انوش معظمی از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«تک‌تیرانداز» فیلمی قهرمان محور است و برشی کوتاه از حضور حماسی بهترین تک‌تیرانداز دوران دفاع مقدس را در قالب یک داستان اکشن روایت می‌کند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از:

کارگردان: علی غفاری، تهیه‌کننده: ابراهیم اصغری، نویسندگان: رضا خمسه، بهنام علیزاده، مدیر فیلمبرداری: سعید براتی، تدوین: حسن ایوبی، مدیر تولید: عباس دقاقی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مجید کرباسیان، مدیر صدابرداری: شهرام متولی باشی، طراح گریم: محسن ملکی، مدیر طراحی صحنه و لباس: عباس بلوندی، طراح صحنه: حبیب کریم زاده، طراح لباس: بهزاد آقابیگی، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، طراح بدلکاری: امیرحسین خنجری، عکاس: آرش شاه‌محمدی، عکاس پشت‌صحنه: مانی رئیسی، منشی صحنه: ساناز فراهانی، مدیر تدارکات: رامین بهزادی، مدیر مالی: ثریا سپاسی، روابط عمومی: جواد اصغری.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به مهدی قیصری فیلمبردار، بهرام مشایی سرپرست گروه فیلمبرداری، جواد اصغری دستیار تولید، نیما خورشیدی دستیار برنامه‌ریز، سید احمد حسینی دستیار دوم کارگردان، بهنام نوروزی و فریبرز خان محمدی مجریان گریم، مجید قربانی و بابک مرادی دستیاران صدا، جلال عالی فکر، حسن کیا، مهدی افروغ، حمیدرضا رضایی، علی عبدالهی، نرسا بهلولی، عباس قاسمی، فتاح نظریان دستیاران نور و فیلمبرداری، جواد داودی، محمد اشتیاقی، ولی خزایی، پژمان الیاسی، یونس عرب گری، حسین حبیبی فر دستیاران صحنه و دکور، میثم کرمی، مجتبی طهماسب، محمدباقر شفیعی، نسرین جلالی زاده دستیاران لباس، محمدرضا اسماعیل نژاد، حمید بیاتی، بهزاد سلیمی، مرتضی رمضانی دستیاران جلوه‌های ویژه میدانی، هومن کیایی فرد و سیامک راشدی دستیاران کارگردان اشاره کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پایان فیلمبرداری ، سینمایی ، تک تیرانداز

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پایان فیلمبرداری سینمایی تک تیرانداز فیلم سینمایی تک تیرانداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۴۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنی‌ترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب می‌شود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات می‌توان آن را بزرگ‌ترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.

وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش می‌روم، ظرفیت تازه‌ای در آن پیدا کرده و تشویق می‌شوم از زاویه‌ای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.

این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیت‌های فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازه‌ها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه می‌کنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.

خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایه‌های درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایه‌ها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنه‌اند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم

وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم می‌بینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی می‌شود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواری‌های بیشتری دارد و امیدوارم علاقه‌مندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.

کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • جواد مولانیا «سی و یک رویا» را به صحنه می‌برد
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • «نمایش» به اکران آنلاین رسید/ «تیر خلاص» به فرانسه
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی»/ روایتی از زندگی یک باغبان
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین / شتاب فوق العاده مرسدس بنز‌ای ام جی ۲۰۲۴ / چگونه روانشناس در مغز ما تغییر ایجاد می‌کند؟ / ترفند فیلمبرداری مخفی با آیفون